Random Update

Yo! Long time no see! I’ve done all my exams and I got a week off from school. YAHOOO!! ┏(^0^)┛┗(^0^) ┓ 

What I’ve done this week when I didn’t freakin’ post anything:-

  • My sister came back to Malaysia from Japan for 9 days! Well, she back in Japan 2 days ago and she’s going to New York for some random class tomorrow or next Saturday, I guess?
  • Exams. And I’m free.
  • Going to Kidzania Mutiara Damansara next week. (Organised by my tuition)
  • Currently blogging
  • Play Love Live! School Idol Festival (No more Piano Tiles 2, anime games are WAY more fun (づ ̄ ³ ̄)づ)
  • Ok, that’s all of it.

Maki Nishikino.jpg

umm, well….. BYE! Heheh

Advertisements

At school

Yo! I’m currently at school right now 😛 Ya know why? Because the teachers let the whole class use the computer. So, I better type quick before I go home and whatever. And what exactly I am doing right now? Going through YandereDev’s blog. :/

Hydrangeas.jpg

^I’m not sure why I put that random photo there. I’m not gonna tell you about anything about my school because it’s about my safety (duhhh) And I’m crazy hungry right now. I’m seriously gonna snatch all food from you if you have some in front of me loooool. And, to all the Chinese out there, how was Chinese New Year? 😀

Btw, mom. Please don’t scold me and to Sarah ( my best friend), please don’t get jealous! (meh).

The World of Music in Anime

Minna, konbanwa! (Good evening, everyone!) So, I wonder how’s your day today. Mine, well, it’s ok, I’m just doing what I had to do. Well, today, I’m going to talk about music in anime♪ ♬ ヾ(´︶`♡)ノ ♬ 

Man, I gotta tell ya, anime and vocaloid music are soooo catchy! Ya know, some of the catchiest opening songs I’ve heard in anime are Motteke! Sailor Fuku! (Lucky Star), and Cagayake! GIRLS (K-on! Season 1) and for the ending songs, I’d say Don’t Say Lazy (K-on! Season 1).

k-on

Well, other than anime, I REALLY love vocaloid songs. Well, all the vocaloids that I know are, Hatsune Miku, Kagamine Rin and Len, Luka Megurine, Teto Kasane, Neru Akita , Haku Yowane , Gumi, Meiko, Kaito Shion , Mayu, Tei Sukone, and IA.

Vocaloids are basically not real, but have voice actors and actresses, and the voice recordings are edited in computer-style voices <—based on my knowledge \(○^ω^○)/ . And guess what, they are popular all over the globe!

I’m going to set a list of vocaloid songs by every single vocaloid that you might enjoy 😉

Miku- Senbonzakura (One thousand cherry trees)

Kagamine Rin-Meltdown

Kagamine Len-Fire Flower

Kagamine Rin and Len-Electric Angel <–MY FAVORITE!!

Luka Megurine- Luka Luka Night Fever☆

Teto Kasane-Miracle Paint

Meiko-Nostalogic

Mayu-A lie and a stuffed animal

^ Sorry if I did not give enough vocaloid songs, I’ve heard some of the vocaloids, but haven’t heard their songs yet, so, enjoy the songs!

I wonder if I might get fined for copyrighting videos, idk.

project diva
Btw, there’s this vocaloid game called Project Diva

So, that’s all for today, do you agree that some anime and vocaloid songs are better than those pop- english songs? For me, well, I still like Taylor Swift a lot, and other pop artist, but that’s our opinion anyway. So yeah, good night, I’m going to bed 

( ̄。 ̄)~zzz

A one-week holiday!

 My school is so kind! Other than two days of Chinese New Year, I get to spend a week off from school! Which means I get to have more free time and a better schedule! ~^___^~ 

Let’s see here, I can watch anime, Fb, sleep more (lel), study (duhhh), read novels and other stuff, gaming, tv, and whatever I want to do.

Well, I already spent three days and it’s the second day for Chinese New Year. In Malaysia, the school holidays are like that. I don’t know how is it like for those who live in the UK, US, or other countries. I’ll update posts for what I did during the holidays if I can, and a few anime posts as well. Well, I’m just gonna do anime reviews because I don’t have any ideas for anime advice! (≧◡≦)

Well, I’m just going to make an anime review right now.

Lucky Star (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

Let’s see here… hmmm, Lucky Star, an anime of comedy, slice of life, parody, and school. Here, we have:

Konata.jpg
Konata Izumi
Hiiragi-kagami-hiiragi-16936520-650-650
Kagami Hiiragi
Tsukasa Hiiragi.jpg
Tsukasa Hiiragi

And the moe-moe kyun,

Miyuki takara.gif
Miyuki Takara!!

Well, Konata is the anime and gaming otaku, Kagami and Tsukasa are twins, and Miyuki is the moe, kawaii nerd!!

Well, Lucky Star portrays the lives of several school girls attending a Japanese high school with a very loose humor tone. The main heroine is Konata Izumi, an athletic and intelligent girl who, despite these attributes, is not in a sports club, and her grades remain low. Her laziness at school is due to her love for anime and video games, and she is not interested in much else. <– copy and paste (●´ω`●)

Honestly, Izumi-san is pretty much like my friend Yasmin! <– She gets bad grades, but she knows a LOT of anime, knows a lot of theories, and is super athletic and strong, despite her size, and I’m kinda like Kagami ( I perasan pulak (¬‿¬)) except the fact I love anime and manga probably १✌˚◡˚✌

I recommend watching this anime and the manga too <— I hardly even read manga. Well basically, based on my memory, you can know extra info such as the difference between flu and cold (episode 1) and a little bit about anime and Japan’s culture. There are a few parodies and references such as Haruhi (probably Konata’s favorite anime).

Well, that’s all for today. For those who are Chinese, I wish you a happy Chinese New Year! Enjoy the holidays while you can!

Bye bye sushies!!

download (1)

Update

Ehehehe……exams, social life, friends, books, homework, school, Piano Tiles 2 (I’m totally addicted to it),anime, WHATEVER. Yet, I’m still sane. <—– Please ignore 😉

I’m finally back after so long! It’s almost one month since I lasted posted! I’m just too lazy…. I’ve been watching television, reading The Maze Runner, and playing piano tiles 2 ( you can go search my name, and I got 70 crowns and 42 stars, well, for the 30th of January). I basically ran out of ideas to blog about because there’s nothing important going on in my life….other than…..anime….ya know.

Don’t worry about me, I’m still sane, healthy and listening to vocaloid songs ^__^

If you want an update about anime, wait 2 hours! ;))))) And oh, does that featured image creep you out? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

The best trip ever!

Yo! I told you I would write about the trip to Japan! You see, my sister is taking her second MBA course in Hitotsubashi University in Tokyo, so my family and I went to see her.ᕕ( ᐛ )ᕗ

We arrived at 5.00-something AM at the Narita Airport Terminal 2. It was soo cold outside. It’s been a while since I last been to Japan. Last time was March 2012

12476008_883744558400198_763651490_n
Stella’s Kitchen cookies that I love so much.

My sister’s apartment is at the Tokyo International Exchange Center. Most visitors aren’t allowed in but we had to be discreet <—I gotta shut up and stop screaming and don’t make loud noises. I forgot to take a photo of her apartment tho…

((( ̄へ ̄井)
12442996_883744508400203_704742289_n.jpg
Miraikan

I gotta tell ya, the park outside is very, very clean and beautiful. The two shopping malls there (Diver City and Aqua City) have cool shops there! And outside Diver City, there is a HUGE Gundam statue (famous robot anime I guess). -.- No time to download the Gundam statue from my ipad 😛

Also, you wanna know the best part of the trip? I had the best day ever of my life! First, I went to Mt.Fuji and touched snow!! o(*>ω<*)o

12483634_883744515066869_1778430410_n.jpg
The fields covered in snow with a shrine/temple in the distance

Other than that, CAT CAFES!! O(≧∇≦)O O(≧∇≦)O O(≧∇≦)O

Oh, which cat cafe did I went to? The Asakusa Nekoen Cat Cafe! The area inside the cafe is quite cramped and small but there are a bunch of friendly cats there. When you buy a treat, all the cats come to you. Some of them are shy though. There was this black and white shorthair cat that was super cute and friendly too!

12463785_883744531733534_267368440_n.jpg
Mama and Onii-chan with the cats

There are many exciting things that we’ve done, such as, shopping at Akhihabara ( <– ANIME HEAVEN LITERALLY), going to the Pokemon Center at Ikebukuro, clothes shopping at Harajuku (is this all about shopping?!), touring around at Odaiba, exploring the place, watching the illumination at somewhere I forgot lol, and visiting Tokyo Tower (I did not make it to the top though.) , going to L’Occitane Cafe’ in Shibuya (I told you already right?), fabric shopping at Nippori, watching the robot show at Robot Restaurant, and…..that’s pretty much it if I remember.

 Yay! What a fun trip! Sorry there wasn’t much photos lol 😛

Closing

Tomorrow, I’m going to school, and I will be VERY busy. So, I probably won’t post for a very long time. I’m sorry. But what’s important, that I study hard, and pass the UPSR exam with flying colours. Pray for me that I will get 6A’S~!! Bye-bye sushies!~

New Year Season

Yaaaa! It’s New Year! I CAN’T believe 2015 has already passed! I’m back from Japan already, but I’ll write the post about the trip to Japan later okay? (~^+^~) <– Attempt to make kawaii faces 😛

Untitled

There are a few problems too. First of all, I am taking the UPSR examination for year 6, and, they changed the format, so, I have to study hard to get 6A’S, so I won’t be writing much. Hope you understand. And….what was the other problem? I forgot lol.

So everyone, what’s your New Year’s resolution? And what did you do during New Year’s? Enjoy 2016! I hope your year will be blessed with happiness and fun! (~^+^~)